social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1402/2/14

13:05:5

166

صدور38 پروانه حلال در پانصد وهشتاد وسومین کمیته علائم استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، رضا دولتشاهی معاون ارزیابی انطباق اداره کل از بررسی 112 پرونده درسومین کمیته علائم سال 1402خبر داد که از این تعداد 38 پروانه حلال نیز مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.  
دولتشاهی خاطر نشان کرد: حسب الامر ریاست محترم سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تسریع و تسهیل در فرآیند صدور پروانه کاربرد نشان حلال، با عنایت به تبصره 2 بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در بیان ماموریت ها و وظایف سازمان که به صراحت اشعار می دارد " سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال می باشد، لذا این اداره کل با تمام توان در این مسیر گام بر می دارد.
وی اظهار داشت : مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش آن کالا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
رضا دولتشاهی در پایان از عموم هم استانی های عزیز خواست که در صورت مشاهدۀ کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن چهار رقمی 1517 به اداره کل اطلاع دهند .