social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1402/2/25

12:53:5

119

برگزاری اولین جلسه کمیته فنی آسانسور اداره کل استاندارد استان اصفهان در سال 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، اولین جلسه کمیته فنی آسانسور با حضور نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سندیکای آسانسور و پله برقی و شرکت های بازرسی در محل اداره کل برگزار گردید.
 در این جلسه آقای رضا دولتشاهی، معاون ارزیابی انطباق اداره کل به تبیین و تشریح سیاست‌های اجرایی سازمان ملی استاندارد در راستای ایمنی آسانسورهای مراکز عمومی و دستگاه‌های دولتی به‌ منظور پیشگیری ازحوادث ناگوار و خسارت‌های جانی و مالی به شرح زیر پرداخت.
در راستای تأمین ایمنی استفاده‌کنندگان ازآسانسورها در مراکز عمومی و دستگاه‌های دولتی طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مبنی بر لزوم اخذ تأییدیه ایمنی پس از نصب و همچنین ضرورت بازرسی فنی و تائید سالیانه توسط سازمان ملی استاندارد (ادارات کل استاندارد استانی) و نیز حسب ماده 16 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مبنی بر اینکه، تمامی دستگاه‌های اجرایی که به‌نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمت موضوع این قانون مسئولیت دارند، مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.
 همچنین حسب‌الامر و تأکید ریاست محترم جمهور مبنی بر برخورداری آحاد جامعه از کالا و خدمات باکیفیت و در راستای تأمین امنیت استفاده‌کنندگان از آسانسور، عدم توجه و نیز عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی با استانداردسازی آسانسورهای منصوبه قابل‌پذیرش نبوده و در این خصوص وفق مقررات قانونی عمل خواهد گردید.
در این جلسه 25 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که 17 پرونده مورد قبول واقع گردید و 8 پرونده به دلیل مغایرت با استاندارد ملی شماره 1-6303 مردود گردید.