social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/2/4

11:25:1

217

دیدار اعضای هیات مدیره انجمن آزمایشگاه‌های همکار با سرپرست اداره کل استاندارد

اعضای هیات مدیره انجمن آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان اصفهان با علی مالکی، سرپرست این اداره کل دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار علی مالکی با ذکر این نکته که آزمایشگاه‌های همکار وظیفه خطیری در راستای پایش کیفیت محصولات واحدهای تولیدی دارند بر ضرورت دقت در انجام و صدور نتایج آزمون‌ها تاکید کرد.

همچنین چند نفر از اعضای هیات مدیره آزمایشگاه‌های همکار به بیان چالش‌ها و مشکلات پرداختند. یکی از مشکلات آزمایشگاه‌های همکار بازنگری نشدن تعرفه‌های آزمون در سال ۱۴۰۱ است که با توجه به افزایش هزینه‌ها باعث شده در برخی موارد، به خصوص آزمون‌هایی که هزینه مواد اولیه دارند، برای آزمایشگاه‌ها صرفه اقتصادی وجود نداشته باشد.
در این دیدار مجتبی مستاجران، معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل گفت برای تغییر و به‌روز رسانی تعرفه ها نیاز است ابتدا انجمن آزمایشگاه‌ها نسبت به جمع آوری پیشنهادات آزمایشگاه ها اقدام سپس موارد را به صورت مکتوب به اداره‌کل ارائه نماید و اداره‌کل نیز پس از بررسی مراتب را برای بررسی نهایی و طرح موضوع در شورای عالی استاندارد با سازمان مکاتبه می نماید.
وی مشارکت فعال انجمن برای نیاز سنجی دقیق و کاربردی از عناوین دوره‌های آموزشی مد نظر را برای  تنظیم تقویم آموزشی سال جدید خواستار شد.