social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

يكشنبه1402/2/17

10:39:4

160

برگزاری دومین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ اداره کل استاندارد استان اصفهان در سال 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، دومین جلسه کمیسیون ماده 42 در سال جاری  و بیست و سومین جلسه از ابتدا تا کنون با حضور اعضاء رسمی (سرپرست اداره کل، قاضی جلسه، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف  و اتاق تعاون)، معاون ارزیابی انطباق ،دبیر کمیسیون و کارشناسان ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.
لیلا امین الرعایا دبیر کمیسیون ماده 42 استاندارد اصفهان با اعلام این خبر افزود: در این جلسه مجموعا 21 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین تر از حد استاندارد و دارای مغایریت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
دبیر کمیسیون ماده 42 گفت: در این جلسه متخلفین بر اساس بند 10 شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، به تذکر و اخذ تعهد و جزای نقدی محکوم گردیدند.
گفتنی است کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.