social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1403/2/25

08:15:1

836

کشف، ضبط و امحاء بیش از 200 کیلوگرم محموله قارچ خوراکی در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، بیش از 200 کیلوگرم محموله قارچ خوراکی در استان اصفهان که آماده استفاده در محصولات گوشتی سوسیس و کالباس بود کشف، ضبط و امحاء گردید.
مهدی هادی سرپرست اداره کل با اعلام این خبر گفت: با استناد به ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران مجازند به‌منظور انجام فرایند بازرسی و نمونه‌برداری به محل‌های تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا مراکز ارائه دهنده خدمات مشمول استاندارد اجباری مراجعه نمایند.
در همین راستا کارشناسان بخش صنایع غذایی این اداره کل، طی بازرسی از یک واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی، بیش از 200 کیلو گرم قارچ خوراکی فاسد شده مورد مصرف در فرآورده سوسیس و کالباس را کشف و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی، نسبت به امحاء آن اقدام نمودند.
دبیر شورای استاندارد استان ضمن درخواست از شهروندان محترم اصفهان برای اطلاع‌ رسانی مشاهده‌ هر گونه کالای غیر استاندارد به این اداره‌کل تاکید نمود: چنانچه مصرف کنندگان به علت غیر استاندارد بودن کالا یا خدمت، متحمل هر گونه خسارت و ضرر (مالی، ایمنی و سلامتی) شده باشند می‌توانند به اداره‌کل استاندارد استان و یا نمایندگی‌های استاندارد در شهرستان (کاشان و گلپایگان) مراجعه و شکایت خود را ثبت نمایند.

تصاویر