social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/2/11

14:01:2

199

برگزاری نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل استاندارد و فعالان اقتصادی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، رضا دولتشاهی معاون ارزیابی انطباق این اداره کل اظهار داشت: در راستای ارتقای آنتولوژی سازمان ملی استاندارد ایران به اقتصاد اجتماعی و غفلت حاصل شده از فرصت ها و به جهت تسهیل در امور واحدهای تولیدی وتحقق شعار سال ورشد تولید، اولین نشست هم اندیشی بافعالان اقتصادی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و نمایندگان تشکل ها برگزار گردید.    
علی مالکی سرپرست اداره کل استاندارد استان در این جلسه با تاکید بر اینکه این اداره کل علی‌رغم اینکه در بسیاری از حوزه‌های اجرا در خط مقدم قرار دارد، در تصمیم‌گیری‌ها فاقد جایگاه است، تصریح کرد: این امر مشکلات زیادی را برای اداره استاندارد و فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.
ایشان گزارش مصداقی از مشکلات حوزه استاندارد هر صنعت از سوی نمایندگان هر صنف به این اداره کل و تشکیل جلسات هم‌اندیشی برای پیگیری و کمک به رفع این موارد را حائز اهمیت دانست و گفت: تمامی مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور خبرگان هر صنعت را در رفع مشکلات، مهم بیان و تصریح کرد: برخی از استانداردها به دلیل درست نبودن منطق آن با پیگیری این اداره کل، در حال بازنگری است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان خواستار مشارکت فعالانه‌تر صاحبان کسب و کار در کمیته‌های تخصصی تدوین استاندارد در حوزه‌های مختلف شد.
اصغر اخوان مقدم عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، ایجاد میز خدمت و حل پرونده‌های فعالان اقتصادی به صورت مصداقی را در رفع مشکلات مربوط به حوزه استاندارد مهم دانست.
در ادامه این نشست نمایندگان صنوف مختلف از جمله مواد غذایی، فرآورده‌های نفتی، گلخانه، آسانسور، پی وی سی و پلی اتیلن، کفش و لاستیک خودرو ضمن بیان مشکلات و راهکارهای رفع آنها، عدم استفاده از نظرات بخش خصوصی پیش از تصویب قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها و قیمت‌گذاری دستوری از سوی دولت را مهم‌ترین دلیل مشکلات بخش خصوصی بیان کردند و خواستار استانداردسازی رویه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه استاندارد شدند.

تصاویر